خمام - صهيونيست‌ها از سياست «آتش‌بس و نقض» استفاده می‌کنند
امام جمعه خمام :

صهيونيست‌ها از سياست «آتش‌بس و نقض» استفاده می‌کنند

رژيم صهيونيستى به منظور تخريب تونل‏های مردم غزه و نابودى موشك‏هاى حماس دست به کشتار آنان زد.

شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵ KHNA20733

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت : اين رويداد بزرگ 2 سال بعد از پايان جنگ تحميلی و 2 هفته پس از اشغال نظامی کويت توسط ارتش صدام صورت گرفت که مجبور شد با نوشتن نامه‌ای برای رياست جمهوری ايران بار ديگر عهدنامه 1975 الجزاير را بپذيرد و به طور کامل از مرزهای ايران عقب نشی کند و اسيران ايرانی را آزاد نمايد. به گفته‌ی وی، اين يکی از پيروزی‌های درخشان ملت ايران بود.
امام جمعه‌ی خمام با اشاره به سالروز کودتای امریکا عليه نهضت ملی ايران در سال 1332 شمس، عنوان کرد : در آن زمان نزديک بود که نهضت ملی ايران با رهبري آيت الله کاشانی براي هميشه طومار استبداد و استعمار را درهم بپيچد، ولي خودکامگي مصدق باعث شد که اين نهضت مردمی از مسير اصلی خود خارج شده و همچون نهضت مشروطه به شکست کشانده شود.
وی همچنین با اشاره به آتش زدن مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست در سال 1348، تصریح کرد : اين جنايت بازتاب خروشانی در جهان اسلام به ويژه در ميان ملت مسلمان ايران داشت، به طوری که رژيم شاه را به عنوان حامي اسراييل دچار بحران جدی نمود.
عاشوری با بیان اینکه جنگ غزه همچنان در صدر اخبار جهان قرار دارد، اذعان داشت : جنگ فقط در تجهيزات نظامی خلاصه نمی‌شود، بلکه يکی از عوامل مهم و تأثيرگذار در جنگ وضعيت پشت جبهه و افکار عمومی جهانيان است که وضعيت صهيونيست‌های غاصب از اين حيث بسيار خراب است.
وی با بیان اینکه صهيونيست‌های کودک‌کش و جنايتکار متوجه شده‌اند که با وجود داشتن تسليحات برتر و کافي، قادر به ادامه جنگ براي مدت طولاني نيستند، افزود : همه شواهد موجود گواهي می‌دهد که ملت فلسطين و نيروهای مقاومت برايی يک جنگ طولاني و ويرانگر در آمادگی کامل به‌سر مي‌برند ؛ از اين رو اصرار و کلام قاطع فلسطينيان درباره رفع محاصره غزه و ساير شروط تحقق يک آتش‌بس پايدار دارای پشتوانه قوی و بر پايه شناخت درست از مسائل ميدانی نبرد است، در حالی که مطالبه صهيونيست‌ها براي خلع سلاح مقاومت تنها به‌کارگيری واژگاني است که مدعيان آن بيش از ديگران به واهی بودن آن آگاهند.
خطیب نماز جمعه خمام، ادامه داد : صهيونيست‌ها قصد دارند همچنان از سياست «آتش‌بس و نقض» استفاده کنند، اما ظرفيت اين سياست نيز رو به اتمام است و صهيونيست‌ها بايد آماده تسليم شوند.
به گفته‌ی عاشوری، رژيم صهيونيستى به منظور تخريب تونل‏های مردم غزه و نابودى موشك‏هاى حماس دست به کشتار آنان زد، اما شليك موشك‏هاى مقاومت از درون تونل‏ها تا دقايقى پيش از اجراى آتش‏بس حکايت از ناکامی آنان در اين امر داشته و مقاومت مردم غزه بار ديگر كارآمدى گفتمان مقاومت را ثابت نمود و روند اضمحلال رژيم صهيونيستى را تسريع کرد.
امام جمعه خمام، خاطرنشان کرد : دستاوردهاي مقاومت در جنگ اخير غزه نسبت به جنگ‏هاى قبلي 22 روزه و 8 روزه، بسيار عميق‏تر و گسترده‏تر بوده و تأثير زيادى در آينده‏ فلسطين و فروپاشى رژيم صهيونيستى خواهد داشت.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/20733

دیدگاه شما چیست ؟!