خمام - امريکا تلاش کرد در دنيای اسلام با برافروختن شعله‌های اختلاف جدايی اندازد
امام جمعه خمام :

امريکا تلاش کرد در دنيای اسلام با برافروختن شعله‌های اختلاف جدايی اندازد

امریکا بحران سوريه را برای رسيدن به هدف خود به وجود آورد.

شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ KHNA20475

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام به سالروز شهادت محمود صارمی «مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان» و روز خبرنگار اشاره کرده و عنوان کرد : در آن زمان که طالبان قدرت را در افغانستان بدست گرفتند، وحشيگری‌های بسياري انجام دادند که از جمله آنها شهادت رساندن خبرنگار جمهوري اسلامي و 8 نفر ديگر از اعضاي کنسولگري ايران بود.
وی همچنین به سالروز شکست تاريخي اسرائيل غاصب از حزب الله لبنان در سال 1385 اشاره کرده و یادآور شد : این‌روز به‌نام روز مقاومت اسلامي ناميده شده است.
به گفته‌ی عاشوری، فلسفه وجودي حزب الله به خاطر مبارزه با اسرائيل بوده و از دل جنگ اسرائيل با لبنان پديد آمد.
امام جمعه‌ی خمام، ادامه داد : امروز حزب الله لبنان به حدی از قدرت و امکانات رسيده است که صهيونيست ها به هيچ وجه جرأت تجاوز مجدد به لبنان را نداشته و هر سال که مي گذرد، ضعف اين رژيم بيشتر آشکار می‌شود و مخالفينش قوی‌تر می‌گردند. به گفته‌ی وی، چند سال قبل دستگاه‌های اطلاعاتي آمريکا گزارش داده بودند که تا سال 2025 اسرائيل از هم فرو می‌پاشد، که البته ما به زودتر از آن اميدواريم.
خطیب نماز جمعه خمام، گفت : با اين اهتمامی که مقام معظم رهبری به مسلح شدن مردم فلسطين، مخصوصاً ساکنان کرانه باختري رود اردن دارند، قطعاً اين اتفاق خواهد افتاد و در حال حاضر فلسطينی‌ها جنگ را بهتر از محاصره مي‌دانند، چون در هفت سال محاصره حدود 50 هزار نفر را از دست داده‌اند و چيزی هم جز فقر و رنج نصيبشان نشده است.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه در جنگ قربانيان کمتري مي‌دهند و مي‌توانند دستاوردهاي بهتري داشته باشند، اذعان داشت : آنان با مقاومت به حساب مي‌آيند و مي‌توانند متقابلاً براي دشمن مشکل‌آفرين باشند. به گفته‌ی وی، درست است که امنيتشان سلب مي شود، ولي امنيتي هم براي غاصبان صهيونيست باقي نمي گذارند و اين عدم امنيت دو طرف در نهايت مي‌تواند به يک راه‌حل به نفع فلسطين ختم شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری با بیان اینکه تاکنون سازمان ملل متحد و شوراي امنيت آن حتي از محکوميت لفظي جنايات رژيم صهيونيستي خودداري کرده‌اند، عنوان کرد : ديوان بين المللي کيفري نيز ساکت است.
به گفته‌ی وی، اين ديوان طبق که پيگير جنايت مقامات سياسي عالي رتبه کشورها عليه بشريت است و اين صلاحيت انحصاري را عليه برخي مقامات همچون «صدام حسين»، «قذاقي»، «عمرالبشير» و «بشار اسد» به کار گرفته است، حتي اجازه تحقيق مقدماتي در مورد جنايات انساني «بنيامين نتانياهو» را نداده است.
عاشوری، افزود : مقامات رژيم صهيونيستي از همکاري سران عرب با سياست سرکوب اسرائيل قدرداني کرده‌اند و نتيجه اينگونه همکاريها با جنايتکاران، بي‌خاصيت شدن سازمان‌هاي بين المللي همچون سازمان «کنفرانس اسلامي» و «اتحاديه عرب» است.
وی با بیان اینکه در چنين شرايطي يک حرکت مثبت در ايران صورت گرفت، گفت : نشست «کميته فلسطين» گروه غيرمتعهدها در تهران برگزار شد تا حقانيت ملت فلسطين را براي دنيا اثبات کند.
به گفته‌ی امام جمعه خمام، اين کميته مي‌تواند پرونده مقامات رژيم صهيونيستي را در ديوان بين المللي کيفري مطرح نمايد و همچنين تقويت زير ساختهاي دفاعي و موشکي مقاومت را در دستور کار قرار گيرد.
وی تخریب زيرساخت دفاعي، توان مقابله به مثل مقاومت و فقر و فلاکت دائم ساکنان اصلی این سرزمین را سياست رژيم صهيونيستي عنوان کرد و گفت : بنابراين «مقاومت» بايد به راهبرد اصلي دنياي اسلام در قبال فلسطين تبديل شود و زمينه‌هاي لازم براي تسليح دائمي فلسطيني ها فراهم آيد.
به گفته‌ی وی، اين اقدام مسلمانان کاملاً دفاعي بوده و طبق منشور سازمان ملل متحد نيز مي‌باشد.
عاشوری، یادآور شد : سالها قبل کشورهاي غربي و برخي از کشورهاي عربي با همکاري رژيم صهيونيستي و با محوريت آمريکا تلاش فراواني کردند تا با برافروختن شعله‌هاي اختلاف و جنگ مذهبي در دنياي اسلام بين جمهوري اسلامي و گروه‌هاي مقاومت فلسطين جدايي بيندازند و براي رسيدن به اين هدف، بحران سوريه را بوجود آوردند.
به گفته‌ی وی، همينکه برخي از گروه‌هاي فلسطيني مانند حماس در بحران سوريه با معارضان سوري همراه شدند و از بشار اسد فاصله گرفته و به دامن کشورهاي همسو با رژيم صهيونيستي مانند قطر پناه بردند، صهيونيست‌ها چنان ذوق‌زده شدند و گمان کردند هدف مورد نظرشان حاصل شده است، غافل از اينکه جمهوري اسلامي ايران اينک از هر زمان ديگر به مقاومت فلسطين و گروه‌هاي جهادي نزديک‌تر است.
امام جمعه خمام خاطرنشان کرد : مراسم روز قدس امسال نشان داد که در اراده ملت ايران براي حمايت از ملت مظلوم فلسطين و مبارزه با رژيم صهيونيستي نه تنها هيچ خللي وارد نشده، بلکه ايرانيان با هر گرايش سياسي و سليقه‌اي در موضوع مبارزه با رژيم صهيونيستي و دفاع از جريان مقاومت متحد هستند.


موضوع : روحانیون، مساجد
http://khna.ir/20475

دیدگاه شما چیست ؟!