خمام - امام جمعه: قوای نظامی و امنيتی، تنها ابزار بقای رژيم غاصب صهیونیستی است

امام جمعه: قوای نظامی و امنيتی، تنها ابزار بقای رژيم غاصب صهیونیستی است

اگر کرانه باختری به موشک‌های مقاومت مجهز شود، ادامه فعاليت مناطق امنيتی و سياسی اين رژيم ناممکن می‌شود.

شنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ KHNA20183

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه‌ی آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به سالروز تخريب بارگاه ملکوتي ائمه بقيع به دست وهابيان سعودی، وهابيت را همچون طالبان و داعش زائيده‌ی توطئه‌های استعمارگران برشمرد.
به گفته‌ی وی، آنها از هر ابزار و وسيله‌ای براي مبارزه با اسلام ناب استفاده مي کنند.
امام جمعه‌ی خمام، گفت : 72 سال قبل از انقلاب اسلامي ايران، انقلاب مشروطه به رهبری روحانيت اسلام به پيروزي رسيد، ولي در اثر دسيسه‌های دشمنان خارجي و غلبه‌ی وابستگان به آنها از مسير اصلي خود منحرف شد.
وی با بیان اینکه 108 سال قبل هيچگونه قانوني بر اين کشور حاکم نبود و اصلاً قانون اساسي و مجلس قانون‌گذاري وجود نداشت، ادامه داد : پادشاهان ظالم، شاهزادگان فاسد و درباريان متجاوز به همراه مداخله‌هاي بي حد و حصر دولت‌هاي روس و انگليس، فقر و عقب ماندگي را بر اين کشور حاکم کرده بوده و احترامی براي ارزش‌ها، باورها و اعتقادات اين ملت قائل نبودند، اما در پي قيام علماء و حمايتهای مردم، مظفرالدين شاه مجبور شد دستور تشکيل مجلس شوراي ملي را صادر کند.
به گفته‌ی وی، پس از پيروزي انقلاب مشروطه، روشنفکران غربزده وارد ميدان شده و با حمايت سفارت انگليس رهبران مذهبي را کنار زدند و حتي برخي از آنها همچون آيت الله شيخ فضل الله نوري را اعدام کردند.
عاشوری، یادآور شد : شيخ فضل‏الله ابتدا مشروطه‏‌خواه بود و جنبه‌‏هاى مثبت مشروطيت مانند عمل به قانون و تأكيد بر نقش مردم در اداره امور کشور را قبول داشت، ولي بعد از آنکه مشروطه پيروز شد و ايران داراى مجلس قانونگذاري گرديد، بر سر نوع قانون اساسي اختلاف شد که آيا قانون انقلاب فرانسه الگو قرار داده شود يا قوانين اسلامى ؛ که شيخ فضل‏الله بر تصويب و اجرای قانون اسلامى اصرار کرد، ولي روشنفکران غربزده و سکولارها با همراهي بهائيان، ارمني‌ها و ساير عناصر خود فروخته به شدت با تصويب قوانين اسلامي مخالفت ورزيدند و بار ديگر استبداد و استعمار را به شکل جديدتري بر کشور حاکم ساختند.
وی با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه‌هاي عيد سعيد فطر و در ديدار با مسئولان نظام و سفراي کشورهاي اسلامي، گفت : سخنان ایشان مشخصاً بر محور فلسطين و ماجراي غزه دور مي‌زد.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام با بیان اینکه آنچه غرب را نگران مي‌کند، سرايت مقاومت و روحيه تهاجمی ساکنان غزه به ساکنان مناطق ديگر فلسطين همچون کرانه باختري، قدس، جنين و ساير مناطق 1948 است، افزود : اگر مردم در کرانه باختری به ميدان بيايند، وضعيت براي غرب و رژيم وابسته به آن بسيار خطرناک مي‌شود.
به گفته‌ی وی، امکان تجهيز نظامي در کرانه‌ی باختري وجود دارد و اراده لازم نيز براي آن شکل گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری کرانه باختري را از ابعاد مختلف دارای موقعيت‌هاي ممتازي نسبت به باريکه غزه دانسته و با بیان اینکه مسجدالاقصي، مسجد الخليل و قبه‌الصخره است، تصریح کرد : اين مکان‌ها براي همه‌ی اديان ابراهيمی شامل اسلام، مسيحيت و يهود محترم و حساس هستند.
به گفته‌ی وی، اگر کرانه باختری به موشک‌هاي مقاومت مجهز شود، ادامه فعاليت مناطق امنيتي و سياسي اين رژيم ناممکن مي‌شود و از آنجا که قواي نظامي و امنيتي تنها ابزار بقای اين رژيم غاصبند، امکان حيات سياسی در پايتخت نيز از رژيم صهيونيستي سلب می‌شود.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/20183

دیدگاه شما چیست ؟!