خمام - فعالیت‌های قرآنی گیلان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی است
ویژه
در گفتگو با ابراهیم مطرودی ؛

فعالیت‌های قرآنی گیلان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی است

این هنرمند خطاط خمامی از کتابت کل قرآن به صورت پرسپکتیو خبر داد.

سه شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ KHNA18483

ابراهیم مطرودی هنرمند خطاط گیلانی که قرآن کریم را به خط سه‌بعدی کتابت کرده با اشاره به کتابت قرآن کریم به شیوه‌ «پرسپکتیو» از سال 1383، اظهار کرد : از کودکی آشنایی اندکی با این نوع خط داشته و پس از جنگ تحمیلی در اوقات فراغت از دید خود سعی در اصلاح این نوع خط کردم.
این شهروند خمامی با بیان اینکه در برخی مواقع کتیبه و دست‌نوشته‌های ادبی برای دوستان می‌نویسم، افزود : فعالیت خود در زمینه کتابت قرآن کریم را با نوشتن جزء یک قرآن در دفتر معمولی آغاز کردم. کاتب مصحف شریف، گفت : در 22 آذر ماه سال 1384 برای قدردانی از لطف و نعمت‌های خداوند اقدام به کتابت کل قرآن به خط پرسپکتیو کردم و در 20 خرداد ماه سال 1385 آن‌ را به اتمام رساندم.
وی درباره معرفی این کتاب، تصریح کرد : پس از مشاهده‌ این کتاب توسط دوستان در مراسم اعتکاف آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام بود که به صدا و سیما معرفی شدم و کتاب مذکور هر ساله در نمایشگاه‌های استان گیلان مورد بازدید قرار می‌گیرد.
مطرودی خاطرنشان کرد: کتاب قرآن پرسپکتیو در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورد بازدید عموم قرار گرفته است.
وی به ثبت قرآن کریم به خط پرسپکتیو در اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد : پس از تکمیل قرآن اقدام به نوشتن گلچینی از دعاهای مفاتیح‌الجناح، دیوان امام خمینی (ره) و خطبه‌ 53 از نهج‌البلاغه به زبان عربی و فارسی کردم.

این کاتب مصحف شریف عدم انتشار گسترده‌ قرآن به خط پرسپکتیو را نداشتن ناشر برای چاپ آن عنوان کرد و خواستار حمایت بیشتر​ مسئولان فرهنگی گیلان از فعالیت‌های قرآنی شد.
وی با بیان اینکه در کتابت این قرآن از هفت نوع رنگ سبز، مشکی، آبی، قرمز، قهوه‌ای، صورتی و بنفش برای مشق کلمات، اعداد، نام سوره و آیات استفاده کرده‌ام، یادآور شد : برای کتابت در این قرآن «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» و عدد آیات از رنگ مشکی، کلمه‌ الله از رنگ سبز، حروف مقطعه و سوره‌های قرآن از رنگ قهوه‌ای، کلمات‌الرحمن، القرآن و اسامی تمام پیامبران غیر از نام حضرت محمد (ص) از رنگ بنفش، بین آیات و واژه‌های شیطان، ابلیس، خناس، وسواس با رنگ قرمز، متن نگارش از رنگ آبی و بین سوره‌های قرآن و واژه‌ الرحیم از رنگ صورتی استفاده شده است.


موضوع : فرهنگی، مذهبی، مصاحبه‌ها
http://khna.ir/18483

۲ دیدگاه