خمام - ساخت یادمان شهدای خمام در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است
ویژه
در جلسه‌ی شورای شهر مطرح شد ؛

ساخت یادمان شهدای خمام در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است

جلسه‌ی ساخت یادمان شهدای شهر خمام با حضور برخی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ KHNA18133

سیدمجتبی حسینی‌نسب در جلسه‌ی ظهر امروز شورای شهر خمام با موضوع ساخت یادمان شهدای این‌شهر که با حضور برخی از خانواده‌های معظم شهدا در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد، به کلام شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی «وقتی می‌خواهید اثری حماسی را از بین ببرید، اهدافش را تحریف کنید، موج و جریانی ایجاد میشود برای تحریف هدف شهدا که برای چه رفته‌ و شهید شده‌اند» اشاره کرده و گفت : در تمام جوامع بشری ارزش‌هایی وجود دارد که بنیان اصلی فرهنگ آن جامعه را تشکیل می‌دهد.
به گفته‌ی ریاست شورای اسلامی شهر خمام، اهمیت و جایگان این ارزش‌ها به گونه‌ای است که هر ملتی هویت اجتماعی و سیاسی خود را در پایبندی و احترام به آنها و انتقال کامل آنها به نسل‌های آینده می‌داند. وی با بیان اینکه پس از واقعه‌ی عاشورا در ایران به مسئله‌ی جهاد و شهادت در دفاع مقدس توجه ویژه‌ای شده است، ادامه داد : در نسل قدیم انقلاب جمعیت جوان که جمعیت ایثار آفرین و شهیدساز به شمار می‌رفت، بخش اعظم جمعیت آن روز کشور را تشکیل داده‌اند، که جمعیت ایثار آفرین نسبت به جمعیت اثرپذیر بسیار زیاد بود و برای اثرگذاری موانع اندک و غیراساسی وجود داشت.

* ساخت یادمان شهدا در دستور کار شورا قرار گرفته است
حسینی‌نسب جمعیت جوان کشور در نسل حاضر را تشکیل دهنده‌ی حدود 70 درصد کل جمعیت برشمرده و عنوان کرد : این جمعیت نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و از طرف دیگر فضای فرهنگی کشور نه تنها حال و هوای دفاع مقدس را ندارد، بلکه فرهنگی متضاد وجود دارد که هر جوانی برای تصمیم گیری دچار ابهام و اشکال می‌شود.
این مسئول یکی از وظایف شورای شهر را انتقال نسل به نسل فرهنگ جهاد و شهادت دانسته، خاطرنشان کرد : در بحث سخت افزاری ساخت یادمان شهدا یکی از این اموری است که در دستور کار شورای اسلامی شهر خمام قرار گرفته است.

* دشمن برای از بین بردن ارزش‌های ما تلاش می‌کند
سرگرد خوارزم اکبری با بیان اینکه شهدای ما در 8 سال دفاع مقدس اجازه نداده که حتی یک وجب خاک ایران به یغما برود، گفت : شهدای ما قهرمانان ما هستند و جای خالی تابلوی این قهرمانان واقعی در شهر احساس می‌شود.
فرمانده‌ی حوزه مقاومت بسیج امام موسی کاظم (ع) خمام، ادامه داد : دشمن سعی دارد ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدشه دار کرده و بین نسل اول، دوم، سوم و چهارم فاصله انداخته و نسل سوم و چهارم اعتقادی به شهدا نداشته باشند، چرا که خودشان به شهادت معتقد نیستند. به گفته‌ی وی، ماهواره و تبلیغات سوء دشمنان اثر مخربی بر جوانان ما گذارده است.
وی ساخت یادمان شهدا را کمترین کار در راه شهدا دانسته و تصریح کرد : معتقدم باید تندیسی از شهدا با طلا ساخت، چرا که هرچه داریم از آنها داریم.

* به خانواده‌ی معظم شهدا ادای احترام می‌کنیم
جلیل غیاثی با بیان اینکه اگر امروز ما در میادین ورزشی و مباحث علمی حرفی برای گفتن داریم، قطعاً به پشتیبانی همین شهدا است، گفت : شهدا در پشت جبهه‌های حق علیه باطل خمیده خمیده راه رفته تا ما امروز سرافراز و ایستاده قدم برداریم.
به گفته‌ی سخنگوی شورای شهر خمام، هدف از تشکیل این جلسه ادای احترام مجدد خدمت خانواده‌های معظم شهدا بوده که ان شاالله بتوانیم همانند شهدا در راه راست گام برداریم.

* نماد بخش خمام مزار شهدای آن است
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صادقی مقام شهدا را بسیار عالی دانست. وی با بیان اینکه هرکس به نوبه‌ی خود باید برای شهدای این منطقه که برای احیای دین و کشورمان جانشان را دادند قدم بردارد، گفت : باید افکار و عقاید شهدا را به آیندگان منتقل کنیم.
این محقق خمامی ضمن تقدیر از شورای اسلامی شهر خمام بابت گام برداشتن برای شهدا، جمع شدن خانواده‌ی شهدا در کنار یکدیگر را ارزشمند دانست. صادقی با بیان اینکه بیش از 10 سال است که برای جمع‌آوری اسناد، زندگی‌نامه و دست‌خط شهدای بخش خمام تلاش می‌کند تا آنها را در کتابی با همین مضمون به ثبت برساند، از خانواده‌ی شهدا تقاضا کرد هر اطلاعاتی ولو ناچیز در خصوص شهدای این بخش را در اختیار وی قرار دهند.
این محقق خمامی مزار شهدای شهر خمام را نماد این بخش دانسته و خواستار ذکر اسامی شهدای بخش خمام در یادمان شهدا شد.

* شهدا و خانواده‌ی شهدا بر گردن ما حق دارند
سیدرضی مودب‌پور با اشاره به بحث شبیخون فرهنگی و نام گذاری امسال به‌نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت : تمام فکر استکبار این است که این قضیه را ریشه کن کرده و نمونه‌اش را می‌توانیم در عراق و سوریه مشاهد نماییم.
این عضو شورای شهر خمام، ادامه داد : در بازسازی این فرهنگ وظیفه‌ی سنگینی بر عهده‌ی ماست، چرا که شهدا و خانواده‌ی شهدا بر گردن ما حق دارند.

* شهادت ثمره‌ی ایمان و جهاد در راه خدا است
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری زنده نگاه داشتن یاد شهدا را موجب حفظ فرهنگ شهادت دانسته و تصریح کرد : شهادت ثمره‌ی ایمان و جهاد در راه خدا است. وی با بیان اینکه شهدا از مقربان درگاه الهی بوده و تنها گروهی می‌باشند که بدون مرگ از این دنیا وارد عالم برزخ و قیامت می‌شوند، افزود : آنها هرگز آن حول عظیم مرگ را حس نمی‌کنند تا آنچه را که آموخته‌اند از یادشان برود، بلکه آگاهانه وارد صحرای محشر می‌شوند.
به گفته‌ی امام جمعه‌ی خمام، شهدا برای حفظ اسلام و احیاء احکام دین شهید شده‌اند، بنابراین وظیفه‌ی ما در حراست از آرمان آنها، حفظ و گسترش فرهنگ اسلامی است.

* لزوم برگزاری یادواره‌ی شهدا به بهترین وجه ممکن
اسماعیل احمدنیا به شرایط نابرابر ایران و عراق در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرده و یادآور شد : صدام در دوران جنگ کارتی را به نیروهایش داده بود که به وسیله این کارت می‌توانستند از انواع خدمات همچون بیمارستان، رستوران و … بدون پرداخت وجه استفاده کنند، اما در کشور اسلامی ما بعضی از سربازان حتی کرایه ماشین هم نداشتند تا به جبهه بروند، که با این شرایط به جبهه رفته، شهید شدند و اجرشان نزد خداوند محفوظ است.
این عضو شورای شهر خمام ساخت یادمان شهدا را از اهداف کار شورای چهارم برشمرده و گفت : متاسفانه تا به امروز فرصت این‎کار پیش نیامده بود. وی بر برگزاری یادواره‌ی شهدا به بهترین وجه ممکن تاکید کرد.


موضوع : خانواده شهدا، شورای شهر، گزارش تصویری
http://khna.ir/18133

۱ دیدگاه