خمام - «شهید قربانی» با لبانی تشنه به‌شهادت رسید
ویژه
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی :

«شهید قربانی» با لبانی تشنه به‌شهادت رسید

سی‌ودومین مراسم سالگرد شهادت «محمدحسین قربانی» در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام برگزار شد.

جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳ KHNA17835

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صادقی عصر روز پنجشنبه در سی‌ودومین مراسم سالگرد شهادت «محمدحسین قربانی» در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام، گفت : در گذشته فضای مسجد جامع خمام به شکل فعلی نبود و حوضی در آن بود که محل وضوع گرفتن بود.
این محقق خمامی با بیان اینکه حدود 30 نفر، متشکل از جوانان مسجد دسته‌جمعی تصمیم گرفته که به جبهه رفته و همه نزد حجت‌الاسلام والمسلمین محمود قاسمیان آمده و تصمیم خود را به‌عنوان یک وصیت برای تبدیل حوض به مزار شهدا اعلام کردیم، افزود : شهید «محمود صادقی» و «محمدحسین قربانی» به ترتیب نخستین و دومین شهدایی بودند که در این مزار به خاک سپرده شدند.
وی با اشاره به خاطره‌ای از «شهید سیدهاشم حسینی» که توسط خانواده‌ی وی نقل شده است، ادامه داد : این شهید کوله‌ی خود را بست تا همراه گروه مذکور راهی جبهه شود، ولی علاقه‌ی مادر موجب شد تا در اتاق وی‌را قفل کند. این شهید که در اتاق خویش زندانی شده بود و فریادش راه به جایی نمی‌برد، به ناچار شیشه‌ی پنجره را شکست تا خودش را به گروه برساند، اما وقتی رسید مشاهده کرد که همه رفته بودند، و اشک می‌ریخت که چرا نرفت و این توفیق برایش حاصل نشد.

این محقق با اشاره به حماسه آفرینی «شهید محمود صادقی»، ادامه داد : صادقی انتهاری عمل نمود. به گفته‌ی وی، این شهید کسی بود که وقتی به شدت مجروح شد به دوستانش گفت شما بروید، من آنها را با ایجاد خط آتش معطل می‌کنم و شما خودتان را نجات دهید ؛ دشمن از هر طرف به وی هجوم آورده و بر وی چندین نارنجک پرتاب کردند، که سرانجام قطعه قطعه شد و پیکر مطهرش در خونین‌شهر ماند.
صادقی با بیان اینکه «محمدحسین قربانی» نیز در یگان حفاظت دادگاه انقلاب بندرانزلی فعالیت می‌کرد، تصریح کرد : به دلیل اینکه قاضیِ وقت اجازه‌ی رفتن به وی نداد، به ناچار ماند، اما قصد پرواز داشت ؛ قصدی که بعداً با اسرار و پافشاری وی محقق شد و به او یک‌ماه فرصت دادند تا بازگردد. وی، می‌افزاید : این‌شهید در بیست‌وهفتمین روز مجروح شد، یک دست و یک پایش قطع شد، کبد و کلیه‌اش آسیب دید و نهایتاً به بیمارستانی در تهران منتقل شده و با لبانی تشنه به شهادت رسید، چرا که نمی‌توانست آب بنوشد.
به گفته‌ی صادقی، این شهید در بیمارستان با وجود آسیب جسمی، به آنهایی که حضور پیدا می‌کردند در خصوص حجاب تذکر می‌داد.
این محقق با بیان اینکه شهید قربانی 7 روز در بیمارستان بستری بود و در سی‌امین روز به وعده‌اش عمل کرد و به خمام بازگشت، گفت : تشییع جنازه‌ی باشکوهی برای وی برگزار شد.
وی شهید قربانی را یکی از مدافعان انقلاب اسلامی در مبارزه با منافقان در گیلان عنوان کرد.


۲ دیدگاه

  • روابط عمومی در مورخ 1393/03/30 - 10:57 می‌نویسد :

    در فارس نیوز :
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930330000075

  • شیخ در مورخ 1393/04/06 - 08:46 می‌نویسد :

    تذکر:استفاده القاب دکتر مهندس محقق پروفسور برای کسی که این شرایط ندارد بار حقوقی متوجه بکاربرنده می شود.