خمام - واردات کالا تنها مصرف‌کنندگان را راضی می‌کند و داد تولیدکنندگان را در می‌آورد
حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری :

واردات کالا تنها مصرف‌کنندگان را راضی می‌کند و داد تولیدکنندگان را در می‌آورد

اگر مجتمع‌های پتروشیمی ما آماده تولید بنزین نبودند، ضربه مهلکی بر کشور وارد می‌شد.

جمعه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲ KHNA16344

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه این هفته‌ آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به سالگرد ارتحال مرجع عالی‌قدر شیعه حضرت ‌آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت وی را از افتخارات گیلان، ایران و جهان دانست. وی اظهار کرد: ایشان حجت خدا در روی زمین برای همه انسان‌ها و الگوی عبودیت و بندگی که از قید تعلقات دنیا آزاد بودند.
خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به زندگی ساده آیت‌العظمی بهجت گفت: ایشان با همین سادگی به اوج اعلی و مقام قرب خداوند رسیدند. وی یکى از مهم‌ترین عوامل موفقیت آیت‌الله‌العظمی بهجت که می‌تواند براى دیگران الگو باشد را تقید ایشان به تکالیف شرعی و اعمال عبادى ذکر کرد.
عاشوری گفت: ارتباط استوار با خداوند متعال، ذکرهاى پی‌درپی، به‏‌جاى ‏آوردن نمازهای نافله و شب ‏زنده‌‏داری‌هاى کم‏‌نظیر ایشان بسیار عبرت‌‏انگیز است. وی به سالروز تحریم اقتصادى ایران توسط آمریکا در سال 1359 اشاره کرد و یادآور شد: زمانی که تمام حیله‌های آمریکا برای آزادی گروگان‌های لانه جاسوسی‌ خود در ایران با شکست مواجه شد، محاصره اقتصادی کشور ما را به عنوان آخرین حربه به‌کار گرفت.
خطیب جمعه خمام ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در پاسخی قاطع به تحریم اقتصادی آمریکا فرمودند «این محاصره اقتصادى را که خیلى از آن می‌ترسند، من هدیه‌‏اى مى‌دانم براى کشور خودمان که اگر امر دایر شود، به اینکه آبروى ما حفظ و یا شکم ما سیر شود، ما ترجیح مى‏دهیم که آبرویمان حفظ و شکم ما گرسنه باشد». وی تحریم‌های دشمن را زمینه‌ساز استقلال اقتصادی کشور دانست و با اشاره به جمله رئیس جمهور مبنی بر اینکه «برای هیچ دولتی افتخار نیست که برای نان مردم، از بازار دیگران گندم تهیه کند»، ادامه داد: کشور ما تاکنون در پرتوی تحریم‌های دشمن دستاوردهای زیادی در عرصه‌های علمی، اقتصادی و دفاعی داشته اما گاهی سهل‌انگاری‌هایی نیز صورت گرفته که سزاوار نبوده است.
عاشوری، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مکرراً تأکید می‌کنند که «راه رهایی از فشار تحریم‌ها، مذاکره نیست، بلکه اتکا به توانایی‌های داخلی است»، اما در عملکرد برخی از افراد مشاهده می‌شود که گویا همه چیز را در برطرف شدن تحریم‌ها و گسترش واردات جستجو می‌کنند، هر چند که بهای سنگینی داشته باشد. وی یادآور شد: اگر برطرف شدن مشکلات کشور مبتنی بر لغو تحریم‌ها باشد، به معنای حماسه اقتصادی وارداتی خواهد بود که در راستای مخالف اقتصاد مقاومتی است.
خطیب جمعه خمام تصریح کرد: واردات کالا تنها مصرف‌کنندگان را راضی می‌کند و داد تولیدکنندگان را در می‌آورد. وی با اشاره به مسئله تحریم بنزین، متذکر شد: اگر مجتمع‌های پتروشیمی ما آماده تولید بنزین نبودند، ضربه مهلکی بر کشور وارد می‌شد، اما تدبیر مسئولان وقت در سهمیه‌بندی بنزین و به‌کارگیری ظرفیت‌های خالی برخی از پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی این حربه را از دست دشمن گرفت.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/16344

۱ دیدگاه