خمام - شهر بايد نمايانگر چهره‌ی مذهبی مردم مسلمان آن باشد
حجت الاسلام والمسلمین عاشوری :

شهر بايد نمايانگر چهره‌ی مذهبی مردم مسلمان آن باشد

قرارگرفتن اماكن مذهبي در مراكز حساس و نقاط مهم راهکار مناسبي براي ساختن يک شهر مذهبي است.

جمعه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲ KHNA14955

IMG_6845حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی آستان مقدس امامزاده حسن (ع) شهر خمام با اشاره به سالروز شكست نظامى آمريكا در طبس، این شکست را به دست نيروهاى غيبى خداوند عنوان کرد. به گفته‌ی وی، فتح لانه جاسوسى آمريكا به دست تواناى فرزندان قهرمان ملت مسلمان ايران باعث شد كه افسانه شكست ‏ناپذيرى‏ آمريكا به پوچى گرايد و ملل مستضعف جهان، ترس و وحشت را به كنار نهند و با پيروى از ملت مسلمان ايران بر ضد آمريکا زبان به اعتراض بگشايند و براى آزادى خويش از بندهاى اسارت تلاش نمايند، اما آمريكا پس از اين شكست بزرگ در صدد تلافى برآمد و ابتدا تصميم به محاصره اقتصادى ايران اسلامي گرفت، ولي نتوانست كوچكترين خللى در اراده پولادين ملت قهرمان ايران به وجود آورد، بنابراین در صدد اجراى طرحى ديگر برآمد و آن «حمله نظامى» به ايران براى آزادسازى گروگان‌هايش بود. وی با بیان اینکه شيطان بزرگ در پنجم ارديبهشت سال 59 يعني حدود پنج ماه قبل از آغاز جنگ تحميلي با تعدادى هواپيماى نظامى و هليكوپتر حمله‌ی خودش را به‏ايران آغاز كرد، تصریح کرد : اين هواپيماها و هليكوپترها كه حامل موتورسيكلت‌ها، جيپ‌هاى نظامى، نارنجك، توپ و مسلسل بودند، در صحراى طبس فرود آمدند تا از آن مكان عمليات آزادسازى گروگانها را آغاز نمايند.
امام جمعه‌ی خمام ادامه داد : كماندوهاى آمريكايي مدتها قبل از اين عمليات به منطقه‌ی «آريزونا» رفته بودند تا در شرايط سخت آنجا كه شبيه به شرايط صحراى طبس مى‏باشد تمرينهاى لازم را انجام دهند، ولي با وجود امكانات و تجهيزات كامل مجبور شدند در اوج ‏ناباورىتوسط شن‌هاى تفتيده بيابان طبس (كه ماموران الهى بودند) به شكستى سخت ‏و عظيم تن دهند.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام ضمن اشاره به پانزدهمين سالروز آغاز به کار شوراهاي اسلامي شهر و روستا، آن‌را گامي موثر در ارائه خدمات بهتر به مردم و مشارکت هرچه بيشتر آنان در اداره امور کشور قلمداد کرد. به گفته‌ی وی شوراهاي اسلامي شهر و روستا تجلي اراده مردم در اداره محيط زندگي‌شان مي‌باشد و اصلاً از جمله اهداف انقلاب اسلامي ايران همين بوده که امور مردم به دست خودشان اداره شود، بنابراین در همان ماه‌هاي اول انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) طي فرماني به شوراي انقلاب خواستار ايجاد زمينه لازم براي مشارکت مردم شدند، ولی تنش آفريني‌هاي منافقين و ساير گروه‌هاي معارض و بعد هم 8 سال جنگ تحميلي و سپس بازسازي‌هاي ويرانه‌ها اين فرصت را از مسئولين کشور ما گرفت تا اينکه با پايان يافتن جنگ و به‌وجود آمدن آرامش زمينه براي اجراي اين هدف حضرت امام (ره) فراهم شد که در 7 اسفند 77 اولين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا انجام شد. در سالروز صدور فرمان حضرت امام هم با پيام رهبري در تاريخ 9 اردیبهشت 87 آغاز به کار کرد و تاکنون سه دوره را با موفقيت پشت سر گذاشته و در دوره چهارم خودش به‌سر مي‌برد. وی ادامه داد : از آنجا که تصميمات کلان شهر‌سازي در شوراها گرفته مي‌شود، لذا بايد توجه داشت که شهر بايد نمايانگر چهره مذهبي مردم مسلمان آن بوده و قرارگرفتن اماكن مذهبي در مراكز حساس و نقاط مهم راهکار مناسبي براي ساختن يک شهر مذهبي است. همه چيز كه اقتصاد، بازار و پاساژ نيست ؛ اينها براي گذران چند روزه زندگي دنياست. آنكه اصل اساس و پايه است و ماندگار براي همه دنيا و تمام آخرت انسان‌، كاري است كه ما براي برپايي احکام دين، مخصوصاً اقامة نماز انجام مي‌دهيم و خداوند هم همين را از ما خواسته است.
عاشوری با اشاره به سالگرد روز جهانى كارگر، انتخاب اين روز از روزهاى سال به نام كارگر را بهانه‏اى دانست كه اذهان عمومى را به‏ منظور يادآورى مبارزات كارگران در طول تاريخ روشن نموده و اختصاص يك ‏روز به اين امر تنها براى يادآورى است، در غیراینصورت هر روز، روز كارگر است و كارگران دنيا این‌روز را به عنوان روز جهانى كارگر جشن مى‏گيرند و در اين روز كارگران جهان خاطره كشتار وحشيانه جمع كثيرى از كارگران ذغال سنگ شيكاگو توسط پليس خونخوار آمريكا را زنده مى‌كنند تا بگويند كه ستاره سرمايه‏دارى غرب روزى افول خواهد كرد ؛ اين روز براى كارگران ما نيز ارزشمند است، چرا كه كارگران مسلمان و انقلابى ايران در صف آرايى مستكبر و مستضعف‏ هميشه خود را در صف مستضعفين حاضر مى‏دانند. روز كارگر، براى كارگران ما روز آمادگى براى مبارزه است و روز كوشش براى بسيج همه جانبه در جبهة‏ اقتصادى است و اين شايد جدى‏ترين و واقعى‏ترين روز كارگر است. در كشورهاى ديگر دنيا كه اين روز راجشن مى‏گيرند، تنها به تكرار و تجديد خاطره و اهميت مبارزه عليه سرمايه‏دارى و نظام پوسيده آمريكا درلفظ بسنده مى‏كنند و حال آن كه كارگران ما عملاً در جبهه خودكفايى با لباسهاى كار و دستهاى پينه ‏بسته و مشتهاى گره كرده در حال مبارزه‏اند؛ و از اين رو، نه امروز بلكه هر روز جريان اول ماه مه رابراى آمريكا تكرار می‌‏كنند.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/14955

دیدگاه شما چیست ؟!