خمام - نارسایی‌های فرهنگی شناسایی شوند
ویژه
حسینی‌نسب تاکید کرد :

نارسایی‌های فرهنگی شناسایی شوند

وی بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های فرهنگی در خمام را از الویت‌ها برشمرد.

سه شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ KHNA14115

سیدمجتبی حسینی‌نسب روز گذشته در اولین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر خمام در سال 1393، ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه‌ی زهرا (س)، با بیان اینکه دغدغه‌ای شکل گرفت تا چنین جلسه‌ای با حضور مسئولین و فعالان عرصه‌ی فرهنگی خمام برگزار گردیده تا بتوان با تبدیل بالقوه‌ها به بالفعل، گام موثری در عرصه‌ی فرهنگی خمام برداشته شود، افزود : مقام معظم رهبری در ابتدای سال 93 نقشه‌ی یکساله‌ی راه کشور را ترسیم نموده و ضمن مطرح کردن «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، مبحث فرهنگ را به‌مراتب از اقتصاد مهمتر دانستند.

IMG_6002

این مسئول شوراهای اسلامی شهر را یک نهاد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در حوزه‌ی شهری دانست و تصریح کرد : شوراها علاوه بر وظایف محوله در عرصه‌ی سیاسی و اقتصادی، در حوزه‌ی دینی و فرهنگ هم وظایفی داشته که در قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی که بر مبنای اصل 100 قانون اساسی شکل گرفته و ماده‌ی 105 برنامه‌ی چهارم و پنجم توسعه بر مبحث فرهنگ تاکید شده است.
ریاست شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به فعالیت 300 سازمان در عرصه‌ی فرهنگی کشور، یادآور شد : فعالیت بسیاری در عرصه‌ی فرهنگ صورت پذیرفته، اما آنچنان این عرصه وسیع است که کار کردن در این عرصه را سخت می‌سازد.
وی به تعبیری از مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ اشاره نموده و ادامه داد : در طول تاریخ هرکجا فرهنگ غرب حاکم شده، تاریخ، زبان و خط آن ملت را تغییر داده و به فرهنگ آن کشور لطمه وارد نموده است.
حسینی‌نسب فرهنگ را زیرساخت اساسی پیش‌روی سایر حوزه‌ها دانسته و خاطرنشان کرد : فرهنگ در گفتمان پیشرفت اسلامی موجب می‌شود راه حل‌های حل نشده در همه‌ی حوزه‌ها از جمله اقتصاد تغییر کند.

IMG_6040

وی دو مبحث فرهنگ شهری و شهر فرهنگی را مکمل یکدیگر عنوان نموده و گفت : برای هویت، فرهنگ مردمی، دموکراسی فرهنگی و شهروند فرهنگی باید برنامه‌ای مدون در نظر گرفته شود.
این مسئول بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های فرهنگی در شهر خمام را از الویت‌ها برشمرده و با بیان اینکه جوان امروز با جوان دو دهه‌ی پیش تفاوت‌هایی داشته که تاثیرگذاشتن بر وی را کمی سخت‌تر نموده است، بر لزوم استفاده از ابزارهای جدید تاکید کرد. به گفته‌ی سیدمجتبی حسینی‌نسب، باید ضمن شناسایی نارسایی‌های فرهنگی جدید، با تداوم برگزاری چنین جلساتی در عرصه‌ی فرهنگ، به برنامه‌ریزی، ارائه‌ی طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و کاربردی پرداخته و ضمن مشارکت دادن مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در این امر، از همه‌ی ساختارها بهره گرفت.
ریاست شورای شهر خمام با بیان اینکه امکانات محدود است، خواستار تلاش همه‌جانبه برای بدست آوردن نتیجه‌ی مطلوب شد.


موضوع : شورای شهر
http://khna.ir/14115

۱ دیدگاه

  • از دلسوزان خمامی در مورخ 1393/01/19 - 00:02 می‌نویسد :

    باسلام به همه مخاطبین سایت خمام نیوز و مدیریت عزیز این سایت
    بنده کمی متاسف هستم که روش خبر رسانی این سایت کاملا محافظه کارانه و تبلیغاتی شده 
    و وسیله ای شده برای خوب جلوه دادن بعضی مسئولین یعنی نگفتن تمام واقعیات موجودی که در شهر خمام صورت میگیزد 
    از شما تمنا دارم استقلال خبری خودتون رو از دست ندید تا همیشه پویا و زنده بمونید و ن باعث پیشرفت شهر و فرهنگ اسلامی و ایرانی اون بشید.
    در در این جلسه اون طوری که بنده خبر دارم مطالب بسیار مهمتری  غیر از گفته های جناب حسینی نسب هم گفته شد ولی اصلا هیچ حرفی ازش زده نشده مثل جلوگیری از بعضی همایشات مختلط دختر و پسر یا همایشات شبیه کنسرت در اعیاد و همچنین مسایل دیگه این نوع خبر رسانی درسته که  دروغ گویی نیست ولی سانسور خبرهاست