خمام - ضرورت بیمه‌ی محصولات کشاورزی
بخشدار خمام تاکید کرد :

ضرورت بیمه‌ی محصولات کشاورزی

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در سال پیش‌رو بر لزوم انجام بیمه‌‌ی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

چهارشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲:۱۲ KHNA13763

IMG_5713حسین ذاکر استقامتی روز گذشته در جلسه‌ی کمیته‌ آب کشاورزی بخش خمام، اظهار کرد : کشاورزی قطب بسیار مهمی در اقتصاد جوامع امروزی محسوب می‌شود. وی تقویت کشاورزی را موجب اشتغال پویا و پایدار و رشد مولفه‌های اقتصادی داخلی، تولید ملی و توسعه دانست. این مسئول ادامه داد : تقویت کشاورزی می‌تواند یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم در اقتصاد مقاومتی باشد. وی برنج را یک محصول استراتژیک دانست و گفت : باید از کشاورز حمایت شود.

* شخم زمستانه 14 درصد از سطح بخش خمام
بخشدار خمام با تاکید بر تلاش همه جانبه برای برداشتن گام‌های بلند و موثر در زمینه‌ کشاورزی، تصریح کرد: 14 درصد از سطح بخش خمام تاکنون شخم زمستانه انجام شده است. وی گفت: شخم زمستانه با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا برای تشویق و ترغیب کشاورزان و مساعد بودن شرایط آب و هوایی و نزولات آسمانی همچنان ادامه دارد.

* ضرورت اقدام کشاورزان نسبت به بیمه‌ محصولات کشاورزی
ذاکراستقامتی با بیان اینکه مشکل کم‌آبی در سال پیش‌رو دیده شده است، گفت: کشاورزان نسبت به انجام بیمه‌ محصولات کشاورزی اقدام کرده که این امر نیز باید از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها اطلاع‌رسانی شود.

* خرید کود شیمیایی به‌صورت اعتباری محقق نشده است
وی با بیان اینکه 901 تن کود شیمیایی از طریق پنج شرکت تعاونی روستایی در بخش خمام توزیع شده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت مالی شرکت‌های تعاونی روستایی برای خرید کود شیمیایی قرار بود به‌صورت اعتباری خرید انجام گیرد که تاکنون این امر محقق نشده است.

بخشدار خمام با اشاره بر لزوم لایروبی انهار کشاورزی در دهستان‌های چوکام، لات کته‌سر و چاپارخانه تاکید کرد. وی از حفر یا راه‌اندازی چاه آب کشاورزی به تعداد 24 حلقه، برق‌دار کردن پمپاژ آب کشاورزی به تعداد 6 پمپاژ، لاینینگ رودخانه به تعداد 6 رودخانه و لوله‌گذاری مسیر چاه عمیق با لوله پلی اتیلن به‌طول 50 کیلومتر خبر داد. ذاکراستقامتی اختصاص تسهیلات بانکی برای خرید الکتروموتورپمپ برای چهار مورد در سه دهستان مذکور را از برنامه‌ها ذکر کرد.

در این جلسه که با حضور غلامرضا رحیمی «معاون فرمانداری رشت»، آذرنگ «مدیر امور آب ناحیه‌ مرکزی»، محرم مسلمی «مدیر امور آبیاری مرکزی گیلان» و محمد خوشنود «رئیس اداره‌ تعاون روستایی رشت» برگزار شد، دهیاران به‌بیان نظرهای خود پرداختند.
همچنین در نشست مذکور بر لزوم همکاری دهیاران در پاکسازی راه‌های مواصلاتی تا 28 اسفند تاکید شد.


موضوع : بخشداری، در روستا
http://khna.ir/13763

۱ دیدگاه