خمام - تندیس «آیت‌الله خمامی» ساخته شود
ویژه
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی :

تندیس «آیت‌الله خمامی» ساخته شود

وی با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد شهدا، بر لزوم بیان کلامی از شهید در یادواره‌ی شهدا تاکید کرد.

سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲ KHNA13088

sadeghiحجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صادقی پیش‌ازظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی روز بزرگداشت شهدا با بیان اینکه شهدا زنده‌اند، به قرائت وصیت‌نامه‌ی چندتن از شهدای بخش خمام پرداخته و افزود : در بخش خمام شهدایی داریم که اعجاز دارند، که جز اعجاز نمی‌توان نام دیگری بر رفتار و کردار آنها گذارد. این روحانی پژوهشگر با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد شهدا، بر لزوم بیان کلامی از شهید در یادواره‌ی شهدا تاکید کرد.
وی آیت‌الله محمد خمامی را شهید مجتهد استان گیلان نامید و تصریح کرد: وی در انقلاب مشروطه از رهبران گیلان بود. وی با اشاره به تهیه‌ تندیس دکتر چمساز «پزشک خیر خمامی»، گفت: معتقد هستم باید یک تندیس از شهید محمد خمامی و شخصیت استانی و کشوری تهیه شود.
صادقی با اشاره به اینکه جاده‌ی‌ رشت به قزوین با امضای آیت‌الله محمد خمامی احداث شد، خاطرنشان کرد: وی در سال 1200 قمری در شهر خمام به دنیا آمد، اما یاد و نامی از او نیست. وی از تکمیل 80% کتاب سیمای خوبان و تدوین کتاب شهید خمامی خبر داد و یادآور شد : این شهید در خمام به دنیا آمد، خواندن و نوشتن را آموخت و پس از آن به رشت و نجف‌اشرف رفت ؛ شهید خمامی دو بار ترور شد و برای بار دوم با خوراندن سم به شهادت رسید، و مزار این مرجع تقلید مردم گیلان به روایتی در قبرستان وادی‌السلام نجف اشرف و به روایتی دیگر در قم می‌باشد.


موضوع : روحانیون، یادواره‌ی شهدا
http://khna.ir/13088

۱ دیدگاه