خمام - مصاحبه با سیدحسن شعاع هاشمی، پیشکسوت و مربی کونگ فو خمام

مصاحبه با سیدحسن شعاع هاشمی، پیشکسوت و مربی کونگ فو خمام

در سال 1357 به ورزش کنگ فو علاقمند شده، که در آن زمان فیلمهای بروسلی بسیاری از جوانان و نوجوانان را …

یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲ KHNA1249

سید حسن شعاع هاشمی درسال 1340 در شهر خمام متولد شده است. شروع ورزش مانند نوجوانان دیگر با فوتبال در دهه 50 در سن 10 سالگی در خمام بوده و در اوج دوران فوتبال به تیم های منتخب خمام و بعد به منتخب استان نیز راه پیدا کرده است. از آنجایی که ورزش فوتبال یک ورزش جمعی به شمار میرفت و علاقه شدید وی به ورزش انفرادی بود، در سال 1357 به ورزش کونگ فو علاقمند شده و در آن زمان فیلم های بروسلی بسیاری از جوانان و نوجوانان را به سمت ورزش‌های رزمی سوق می داد، که از این رو الگوی او در ورزش انفرادی نیز بروسلی می باشد. طی سال های 1362 تا 1368 در کلانشهر تهران اوج قدرت وی در این ورزش بود  و در سال 1371 موفق به دریافت کارت مربیگری و داوری از فدراسیون جمهوری اسلامی ایران شده. از سال 1377 عضو اصلی کمیته فنی هیئت کونگ فو استان گیلان گشته که تا به الان نیز ادامه دارد . استاد ابراهیم نجفی از سال 57 تا سال 60 مربی ایشان بوده اند که با ممنوع شدن کونگ فو به تهران رفته و کار خود را در آن شهر ادامه داده است . بعد از مدتی به زادگاهش برگشته و ورزش کونگ فو را به روستاهای همجوار خمام مانند فشتکه، کلاچاه  تسیه و غیره معرفی کرده و در آنجا به مربیگری نیز پرداخته است …

1

 موفقیت ها ؟
موفقیت های من به شاگردانم بر میگردد که در حال حاضر از قهرمان و مربیان ملی هستند  و دو تن از برادرانم، سید رضا رئیس هیئت کونگ فو خمام و سید مرتضی رئیس هیئت کونگ فو شهرستان رشت، موفق ترین شاگردانم میباشند که در این رشته در حال فعالیت هستند.

پیشنهادتان به جوانان ؟
در حال حاضر جوانان دارای تحصیلات و فهم و درک بالایی هستند و تنها پیشنهادم به آنها این است که برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی اوقات فراغت خود را در باشگاه های فرهنگی و ورزشی بگذرانند.

تفاوت های گذشته و حال ؟
در زمان ما هزینه های ورزشی بسیار سنگین بوده و برای تمرین کردن باید به تهران میرفتیم ولی در حال حاضر اوضاع برای جوانان بهتر است و در هر شهری حداقل یک باشگاه ورزشی وجود دارد.

IMG copy

تلخترین و شیرین ترین خاطره ؟
یکی از تلخ ترین حوادث ورزشی من این بود که دو شاگرد در حین تمرین با سر به زمین خورده و یکی از آنها به حالت اقماء رفت که من تا صبح در بیمارستان بالای سرش بودم تا وضعیتش بهتر شود.
و خوبترین خاطره هم قهرمانی مسابقات فری کونگ فو در استان در سال 89 بود که من سمت مربیگری آنرا بر عهده داشتم.

003

سخن پایانی :
در اینجا جا دارد از استاد بزرگوارم جناب آقای محمد معصومی عضو شورای فنی کونگ فو ایران برای زحماتی که برایم کشیدند تشکر کنم. همچنین از مسئولین شهر جناب آقای مودب پور و بخشدار محترم جناب آقای استقامتی برای تجلیل از پیشکسوتان در روزهای پایانی سال 91 کمال تشکر را دارم و در پایان از شما تشکر میکنم که به این فکر رسیدید تا به پیشکسوتان احترام بگذارید و بتوانند درد ودل های خود را در مورد اتفاقات ورزشی شهر خمام مطرح کرده و انعکاس دهند.

لبخند بزن بخاطر آنانی که از نفست آرام می گیرند و به امیدت زنده هستند و با یادت خاطره می سازند
نمیدانم در زندگیتان “بهترین” چگونه معنا می شود
من همان بهترین را برایتان آرزو میکنم
سید حسن شعاع هاشمی

    با تشکر از جناب آقای هاشمی


موضوع : اجتماعی، مصاحبه‌ها، ورزشی
http://khna.ir/1249

دیدگاه شما چیست ؟!