خمام - بهداشت زیرساخت سلامت جامعه است
ویژه
فرماندار شهرستان رشت :

بهداشت زیرساخت سلامت جامعه است

آموزش‌های حداقلی از جمله بستن کمربندی ایمنی در کاهش صدمات حوادث و تلفات راهنمایی و رانندگی موثر هستند.

سه شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ KHNA12338

سیدعیسی مهدوی ظهر امروز در کنفرانس «سوانح و حوادث در کمین مردان ایرانی» به مناسبت هفته‌ی ملی سلامت مردان ایرانی که در سالن همایش کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد، اظهار کرد: به بهداشت باید به عنوان یک زیرساخت در جامعه نگاه کرد. وی افزود: بهداشت یک زیرساخت حیاتی برای زندگی مردم بوده و در کنار آب، راه و آموزش از اهمیت زیادی برخوردار است.
فرماندار رشت با بیان اینکه آمار تصادفات مرگبار در کشور نقش مهمی در سلامت جامعه و انسان دارد، تصریح کرد: پرداختن به سلامت همه جانبه از ضروریات است، زیرا اثرات نامطلوب بیماری، تصادف و مرگ سرپرست خانواده به تمام اعضای آن بر می‌گردد. وی ادامه داد: در جامعه‌ کنونی آسیب‌پذیرترین خانوارها، خانوارهای بی‌سرپرست هستند.

مهدوی به بیماری دیسک کمر اشاره کرد و گفت: معالجه‌ این بیماری تمام خانوار را درگیر و فشار اقتصادی به خانواده تحمیل می‌کند که با آموزش قابل پیشگیری است. به گفته وی، آموزش‌های حداقلی از جمله بستن کمربندی ایمنی در کاهش صدمات حوادث و تلفات راهنمایی و رانندگی موثر هستند. وی خاطرنشان کرد: ایمنی در ساخت و سازها در سال‌های اخیر مطلوب نبود و وقوع زلزله‌های اخیر نشان داد که چقدر در این زمینه آسیب‌پذیر هستیم و با حداقل‌ها می‌شود ایمن‌سازی انجام داد.


۱ دیدگاه