خمام - سلامت مردان بیشتر از زنان در خطر است / یک‌روز در سال معاینات مردان رایگان است
معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان :

سلامت مردان بیشتر از زنان در خطر است / یک‌روز در سال معاینات مردان رایگان است

دکتر چمساز یکی از افتخارات گیلان و بخش خمام به شمار می‌رود.

سه شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ KHNA12291

حجت نجف‌زاده ظهر امروز در کنفرانس «سوانح و حوادث در کمین مردان ایرانی» به مناسبت هفته‌ی ملی سلامت مردان ایرانی که در سالن همایش کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد، اظهار کرد: مردان بیشتر از زنان در معرض خطر هستند. وی افزود: با توجه به نوع و مکان مشاغل مانند کار در معدن و مصرف سیگار، الکل، رفتارهای روحی و روانی در محیط کار گاهی می‌تواند خطرناک بوده و در سلامت مردان تاثیر بگذارد.
معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در ایران امید به زندگی در زنان 2 سال بیشتر از مردان است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد زنان نسبت به مردان در استرس و تهدید کمتری قرار دارند. وی مراجعات مردان به پزشکان را نسبت به زنان کمتر دانسته و تصریح کرد: به همین منظور یک روز در سال معاینات مردان رایگان است.
نجف‌زاده با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز شغلی در جهان است، خاطرنشان کرد: در جهان هر ساعت 40 نفر بر اثر حوادث شغلی جان خود را از دست می‌دهند. وی توجه به سلامت جامعه را در داشتن جامعه‌ای پویا مهم دانست و تصریح کرد: در بحث اشتغال، کارگر و کارفرما هر دو با رعایت ایمنی سود می‌برند.

این مسئول با اشاره به بحران برف اخیر و نجات چند زن باردار در استان گیلان، به مورد مشابهی در روستای «تیسیه» خمام اشاره کرد که با دستور بخشدار راه این روستا در زمان مناسب بازگشایی و زن باردار به بیمارستان منتقل شد. وی با بیان اینکه هر قدر در بحث بهداشت ورود کنیم و مشکلات را برداریم جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت، یادآور شد: با داشتن جامعه‌ای سالم، امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند که در این زمینه همه با هم باید تلاش کنند.
نجف‌زاده به دکتر چمساز پزشک خیر خمامی اشاره کرده و متذکر شد: این پزشک خیر 6 دهه است که به کار طبابت در شهر خمام مشغول بوده و یکی از افتخارات گیلان و بخش خمام به شمار می‌رود.


۱ دیدگاه