خمام - توزیع سبد کالای خانوار در شهر خمام
ویژه
گزارشی از مرحله‌ی نخست توزیع ؛

توزیع سبد کالای خانوار در شهر خمام

از روز یکشنبه توزیع سبد کالای خانوار در خمام به‌صورت همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱ KHNA11241

از روز گذشته توزیع سبد کالای خانوار در بخش خمام به‌صورت همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
وزارت صنعت و تجارت در اطلاعیه‌ی خود یکی از شرایط دریافت کالا را درآمد زیر 500 هزار تومان سرپرستان خانوارها اعلام کرد، در حالی که ارائه‌ی سبد کالا پیش زمینه‌ی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بوده و برخی خبرهای منتشر شده حکایت از مشمول شدن ریاست دولت گذشته و همچنین عدم مشمولیت برخی نیازمندان در جامعه دارد.

* اطلاع از وضعیت برخورداری از سبدکالای خانوار
متقاضیان سبد کالایی می‌توانند از طریق ارسال کد ملی سرپرست خانوار (بدون درج خط تیره) از طریق پیامک به شماره 5000499 یا 700799 و یا مراجعه به درگاه اینترنتی www.yaranehkala.ir از تخصیص سبد کالا مطمئن شوند.

* چه کسانی در مرحله‌ی اول مشمول شده‌اند ؟
مشمولان دریافت سبد کالایی را سرپرستان خانوارهای زیر پوشش کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره)، سرپرستان خانوارهای زیرپوشش بهزیستی، ‌سرپرستان خانوارهای مستمری بگیران تامین اجتماعی با حقوق مستمری زیر 500 هزار تومان، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی با حقوق کمتر از 500 هزار تومان، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته‌های نیروهای دولتی و سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل تشکیل می‌دهند.

* در سبد خانوار چه کالاهایی قرار می‌گیرد ؟
سبد کالایی مرحله‌ی نخست شامل 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بطری روغن مایع‌، 2 بسته پنیر بسته‌بندی شده، یک شانه‌ی تخم مرغ یا 24 عدد بسته‌بندی شده است که از 13 بهمن به مدت 15 روز به تدریج و به صورت رایگان از مراکز توزیع ارائه می‌شود. همچنین گفتنی‌است اقلام موجود در سبد کالای رایگان به‌ میزان کافی در سطح فروشگاه‌ها وجود دارد و مردم از عجله و شتاب برای دریافت سبد کالا خودداری نمایند.

* کالای سبد خانوار در چه مراکزی توزیع می‌شود ؟
این کالاها از طریق فروشگاه‌های رفاه، اتکا، تعاونی مصرف کارکنان دولت، اتحادیه امکان و فرهنگیان گیلان توزیع می‌شود که در بخش خمام از طریق فرهنگیان واقع در خیابان امام خمینی، جنب مدرسه‌ی پاسداران (فاطمیه‌ی سابق) ارائه می‌گردد.

* اگر مشمول دریافت نبوده‌ایم، تکلیف چیست ؟
«شما مشمول نیستید» پاسخی است که بیشتر اقشار مردم با ارسال پیامک به سامانه‌ی مذکور دریافت کرده‌اند! وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در پی افزایش اعتراض‌های مردم، عنوان کرد : در مرحله بعد که یکی دو هفته‌ی آینده آغاز می‌شود همه‌ی مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول دریافت سبد خواهند شد و بلافاصله به همه‌ی کارگران مشمول کار سبد کالا تحویل شده، همچنین بخشی از کارمندان که مشمول قانون کار و در محیط های اداری هستند ؛ آنها هم همراه با کارگران سبد کالا خواهند گرفت.

* در صورت هرگونه شکایت چه باید کرد ؟
در صورت هر گونه شکایت می‌توان مراتب را از طریق تماس با شماره‌ی 124 پیگیری نمود.

* توزیع برنج هندی در سبد کالای خانوار ایرانی
برنج هندی و مرغ یخ‌زده گویا به ذائقه‌ی اقشار مشمول دریافت «سبد کالا» خوش نیامده است.

بنابر این گزارش، مردم بخش خمام از ساعت 7 صبح امروز برای دریافت سبد کالای خانوار به شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان خمام مراجعه کرده و ساعت‌ها را در سرما سپری نموده و منتظر دریافت سبد کالای خانوار خود هستند. این در حالی است که هنوز پاسخ درستی برای نیازمندان عدم مشمول دریافت سبد کالای خانوار اعلام نشده و این طرح اعتراضات زیادی را در بین مردم و در خبرگزاری‌های معتبر داخل کشور به‌همراه داشته است.

برای مشاهده‌ی ویدئوهای مرتبط اینجا کلیک کنید.


موضوع : در شهر، گزارش تصویری، یارانه
http://khna.ir/11241

دیدگاه شما چیست ؟!